راهنمای خرید بهترین عینک شنا در ایران (13 مارک باکیفیت)


قصد خرید بهترین عینک شنا را دارید؟ خب باید بگویم که کار از چیزی که فکر می‌کنید تا حدودی سخت‌تر است. زیرا در زمان خرید بهترین عینک شنا حرفه‌ ای برای خودتان یا فرزندانتان باید فاکتور‌های مختلفی را در نظر بگیرید که در این مقاله قرار است به آن‌ها بپردازیم، پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

 

بهترین عینک شنا

 

بی‌شک بار‌ها شناکردن در استخر یا دریا را تجربه کرده‌اید و با اصول ابتدایی شنا آشنایی کافی دارید. از این رو با تجهیزات و لوازم مخصوص شنا هم آشنا هستید. حتماً ممکن است پس از هر بار شنا در استخر، دچار التهاباتی در چشم خود مثل خون افتادگی و... شده باشید که ناشی از کلر و نفوذ آب به آن است. برای پیشگیری از چنین مواردی و برخورداری از دید مناسب در زمان شنا کردن در استخر، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از عینک‌های مخصوص استفاده کنید که علاوه بر داشتن دید مناسب در آب از شنا کردن لذت ببرید. 

بهترین عینک شنا

انواع عینک شنا 

 

عینک‌های شنا به دو دسته کلی تفریحی و مسابقه‌ای تقسیم می‌شوند. البته به غیر از این دو دسته، عینک‌های دیگری مثل عینک بدون بند و عینک شنای سوئدی در بازار موجود است که از محبوبیت‌های بسیار زیادی بین شناگران حرفه‌ای برخوردار هستند. از این رو برای انتخاب بهترین عینک شنا جهان باید ابتدا به سراغ شناخت انواع عینک برویم. 

برای آشنایی با اسکیت برد ها پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین اسکیت برد را مطالعه کنید.

 

•    عینک تفریحی شنا 

 

در بازار پیدا کردن بهترین مارک عینک شنا در ایران کار سختی نیست و می‌توانید از طریق فروشگاه اسپرت باما یک خرید مقرون به صرفه و حرفه‌ای داشته باشیم اما خوب است بدانید که این نوع عینک دارای ضخامتی است که در زمان استفاده قاب به صورت کلی روی چشم را می‌پوشاند و در اطراف چشم کمی مکش ایجاد می‌کند.

اما از آنجایی که درزگیر چندان مناسبی در پوشش دور چشم این عینک‌ها مشاهده نمی‌شود، موجب نفوذ آب به داخل عینک و یا تشکیل بخار در شیشه خواهد شد. همچنین پوشش ضد بخار به کار برده شده در عینک‌های تفریحی زودتر از سایر عینک‌های شنا خاصیت اصلی خود را از دست می‌دهند. در واقع این نوع این کار برای افرادی مناسب است که گاهی هوس شنا می‌کنند و به عنوان یک آماتور در این رشته ورزشی محسوب می‌شوند. 

بهترین مارک عینک شنا

•    عینک مسابقه‌ ای یا حرفه‌ ای شنا 

 

اگر به عنوان یک حرفه‌ای به دنبال راهنمای خرید عینک شنا هستید و این سؤال برای شما مطرح است که عینک شنا چی بخرم؟ می‌توانید همین الان از طریق آدرس لینک که در انتهای مقاله آمده است برند مورد نظرتان را با قیمتی استثنایی و کیفیتی بینظیر تهیه کنید. عینک‌های حرفه‌ای را اغلب شناگران ماهر در زمان مسابقات مورد استفاده قرار می‌دهند که به دلیل تنگ بودن بند آن برای جلوگیری از نفوذ آب به طور دائمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. این کالا دارای درزگیر‌های بسیار مناسبی هستند که منجر به مکش پوست در اطراف حدقه چشم شده و گاهی فشار بسیار زیادی بر چشم می‌آورند که شاید تا حدودی ناراحتی شناگران را به دنبال داشته باشد. 

 

•    عینک بدون بند شنا 

 

بهترین عینک شنا که دارای قاب و تعدادی چسب پزشکی برای اتصال عینک به پوست است، اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته نصب و برداشتن این نوع این عینک بسیار سختی است اما حساسیتی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند و چشم‌ها را اذیت نخواهد کرد و منجر به جلوگیری از نفوذ آب و بخار گرفتگی شیشه‌ها می‌شود. تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که گاهی برچسب‌هایی که برای اتصال عینک به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد برای افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند موجب التهاب خواهد شد که این یکی از معایب عینک در زمان خرید است. 

 

•    عینک سوئدی شنا 

 

در گذشته افرادی که دارای اختلال بینایی ضعیف بودند یا به اصطلاح چشمان ضعیفی داشتند برای شنا کردن به دنبال عینک‌هایی بودند که لنز طبی داشته باشد که البته دارای قیمت گزافی هم بودند. در حال حاضر عینک‌های سوئدی‌ای در بازار موجود هستند که از لنز طبی با قیمت‌های بسیار مناسب برخوردار هستند که کمی نسبت به سایرین گران‌ترند اما یک راهکار دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید این عینک‌های شنا را با هزینه کمتری با لنز‌های طبی شنا در بازار تعویض کنید.  پیشنهاد می شود مقاله بهترین مارک کفش اسکیت را مطالعه کنید.

معرفی 10 برند برتر عینک شنا

 

1.    برند زاکس
2.    برند یاموکاوا
3.    برند آرنا
4.    برند Speedo ساخت کشور انگلیس
5.    برند Aqua Sphere ساخت کشور انگلیس
6.    برند TYRساخت کشور آمریکا
7.    برند MP Michael Phelps ساخت کشور آمریکا
8.    برند Themagic5ساخت کشور آمریکا
9.    برند Rokaساخت کشور آمریکا
10.    برند Finisساخت کشور آمریکا
11.    برند Barracuda ساخت کشور انگلیس
12.    برند Nike ساخت کشور آمریکا
13.    برند Zoggs ساخت کشور استرالیا

 بهترین عینک شنا جهان

اجزای تشکیل‌ دهنده عینک شنا

 

یک عینک شنا از چهار جز تشکیل شده است که عبارتند از لنز، قاب (فریم )، بند و واشر. لنز یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در عینک لنز است که به دو نوع جیوه‌ای و معمولی به کار می‌رود. لنز باید قابلیت محافظت از چشم‌ها را در برابر اشعه ماورا بنفش داشته باشد و به اصطلاح یووی100 باشد. برای دیدن قیمت عینک های شنا پیشنهاد می کنیم به صفحه خرید لوازم ورزشی آبی مراجعه کنید.

لنز‌ها بر روی قاب تعبیه می‌شوند و قاب‌ها دو تیکه هستند. بند‌های عینک نیز از جنس سیلیکون و لاستیک تولید می‌شوند که مقاومت بسیار زیادی در برابر کلر دارند. همچنین به آسانی پاره و یا در اثر تماس با کلر پوسیده نخواهند شد. واشر عینک شنا هم در پیرامون لنز‌ها نصب می‌شود وظیفه دارد از نفوذ آب و بخار به اینکه جلوگیری کنند. واشر‌ها هم از جنس سیلیکون ساخته می‌شوند و با ایجاد مکش جلوی نفوذ آب را می‌گیرد. پیشنهاد می شود مقاله بهترین کفش فوتسال را مطالعه کنید.

 

نتیجه‌ گیری 

 

همانطور که دیدید برای خرید لوازم ورزشی فاکتور‌های بسیاری را باید در نظر بگیرید. ما در فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی اسپرت باما این امکان را برای شما به وجود آورده‌ایم تا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت را به خانه خود ببرید. بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و به دنبال یک خرید مقرون به صرفه هستید به شما توصیه می‌کنیم با ورود به بخش فروشگاه ما محصول موردنظرتان را خریداری کنید. این نوید را به شما می‌دهیم که پس از اولین خرید مشتری ثابت ما خواهید شد. با اسپرت باما سلامتی را به خانه‌هایتان خواهد آورد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که گفته شد برایتان مفید بوده باشد. 

برخی از سوالات رایج :

1. انواع عینک شنا کدامند ؟

عینک سوئدی شنا / عینک بدون بند شنا /  عینک مسابقه‌ ای یا حرفه‌ ای شنا  / عینک تفریحی شنا

2.عینک شنا از چه اجزایی تشکیل شده است ؟

یک عینک شنا از چهار جز تشکیل شده است که عبارتند از لنز، قاب (فریم )، بند و واشر. لنز یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در عینک لنز است که به دو نوع جیوه‌ای و معمولی به کار می‌رود. لنز باید قابلیت محافظت از چشم‌ها را در برابر اشعه ماورا بنفش داشته باشد و به اصطلاح یووی100 باشد