راهنمای خرید بهترین توپ فوتبال ایران و دنیا + 5 مارک برتر


بازی با توپ یکی از بازی‌های نوستالژی است که اکثر ما شاهد دیدن آن در کوچه بوده‌ایم و هستیم. یک بازی سرگرم‌کننده که مهمترین وسیله برای انجام دادن آن یک توپ ساده است. در بین انواع رشته‌های ورزشی، ورزش‌های توپی به دلیل هیجان بیشتر و همچنین جذابیتی که دارند طرفداران بیشتری داشته و افراد زیادی این رشته‌های ورزشی را انتخاب می‌کنند. علاقمندان به ورزش‌های توپی به درستی می‌دانند که در این ورزش‌ها انتخاب توپ مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

داشتن توپ مناسب سبب می‌شود تا بازی با کیفیت بیشتر و بهتری انجام شود. یکی از ورزش‌های توپی که در مقایسه با دیگر رشته‌های ورزشی طرفداران بیشتری دارد، فوتبال است. نخستین بار مردم چین فوتبال را ابداع کردند و مدتی بعد هیجان این ورزش سبب شد تا در سر تا سر جهان محبوبیت ویژه‌ای پیدا کند. یکی از مقدمات اصلی برای فوتبال داشتن توپ فوتبال است که در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در خصوص بهترین توپ فوتبال بپردازیم، با ما همراه باشید. 

بهترین توپ فوتبال

انواع توپ فوتبال

 

برای اینکه بتوانید بهترین توپ فوتبال دنیا را انتخاب کنید، در ابتدا باید با انواع توپ فوتبال موجود آشنا شده و سپس بر اساس نوع استفاده خود از توپ، توپ مناسب را انتخاب کنید. در خصوص آشنایی بیشتر با انواع توپ فوتبال باید بدانید که توپ فوتبال دارای دسته‌بندی گسترده‌ای است، اما در این مقاله به طور مختصر در این مورد توضیح داده می‌شود. در مجموع باید دانست که برای انتخاب توپ فوتبال باید به مکانی که قصد بازی در آن را دارید، توجه داشته باشید.

به این معنا که توپ مناسب برای بازی در زمین چمن مصنوعی با توپ مناسب برای بازی بر روی آسفالت یا بتن سخت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. از طرفی دیگر زمان بازی فوتبال هم بر روی انتخاب شما باید تأثیر‌گذار باشد. در توضیح این مورد باید گفت در روز پیدا کردن توپ آسان است و رنگ توپ بسیار مهم نیست، اما در طول شب به دلیل کم شدن نور رنگ توپ اهمیت پیدا کرده و بهتر است توپی را انتخاب کنید که رنگ روشنی داشته باشد. توپ حرفه‌ای هم از دیگر انواع توپ فوتبال است. 

 

بهترین توپ فوتبال جهان برای بازی در چمن طبیعی و فضای باز توپی است که بتواند در برابر تمرین‌های مکرر در فضای باز مقاومت خوبی از خود نشان بدهد. از طرفی دیگر این توپ‌ها برای استفاده توسط بازیکنانی که قصد دارند تا مهارت‌های خود را تقویت‌کننده هم مناسب است. اگر هم قصد بازی کردن بر روی آسفالت یا زمین‌های سفت را دارید بهتر است از توپ‌هایی استفاده کنید که در مقایسه با توپ‌های معمولی اندازه کوچک‌تری دارند.

توپ مناسب برای بازی فوتبال در سالن هم توپی است که از جنس فوم ساخته شده باشد. توپ از جنس فوم در مقایسه با دیگر انواع توپ فوتبال پرش کمتری داشته و در مقابل وزن آن هم به نسبت بیشتر است. در ادامه‌ی راهنمای خرید توپ فوتبال به معرفی چند برند برتر تولید‌کننده توپ فوتبال می‌پردازیم. برای اطلاع از قیمت انواع توپ فوتسال صفحه خرید توپ فوتسال را مشاهده کنید.

 

بهترین مارک توپ فوتبال

 

  • آدیداس

 

در بین برند‌های تولید‌کننده لباس و تجهیزات ورزشی آدیداس یکی از محبوب‌ترین برند‌های موجود است که علاوه بر تنوع محصول کیفیت بالایی هم دارد. این برند کار خود را از سال 1949 آغاز کرد و کار آفرین خلاقی به نام آدی داسلر مؤسس این برند است. آدیداس در سال 1963 به منظور بزرگداشت جام جهانی فوتبال که در کشور شیلی برگزار شده بود، از توپی به نام توپ سانتیاگو رونمایی کرد و سرانجام 7 سال بعد از این رونمایی آدیداس توپ حرفه‌ای خود را تحت عنوان آدیداس تل استار برای جام جهانی 1970 به بازار معرفی کرد.

این حرکت و مشارکت با فیفا برای این برند آلمانی بسیار خوش یومن بود و مدتی بعد آدیداس به عنوان تولید‌کننده توپ با فیفا قرار داد بست. از دیگر تولیدات برتر برند آدیداس، به عنوان تولید‌کننده بهترین توپ فوتبال جهان می‌توان به تولید توپ برای باشگاه‌های اروپا و لیگ برتر اروپا اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های برتر تولیدات آدیداس به ویژه توپ فوتبال آدیداس می‌توان به کیفیت بسیار بالای آن اشاره کرد. این برند برای طراحی و تولید توپ فوتبال از تکنولوژی به روز و پیشرفته استفاده می‌کند. برای اطلاع از قیمت انواع توپ فوتبال صفحه خرید توپ فوتبال را مشاهده کنید.

 

بهترین توپ فوتبال دنیا

  • نایکی

 

در لیست باید به نایکی هم اشاره کنیم. از کمپانی نایکی می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده تجهیزات ورزشی و همچنین لباس ورزشی در جهان یاد کرد که دارای شهرت و محبوبیت بسیار بالایی است. نایکی یک برند آمریکایی است و فعالیت خود در زمینه طراحی و تولید تجهیزات و لباس ورزشی را از سال 1964 آغاز کرد. در خصوص این برند معتبر جالب است بدانید که تولید تجهیزات ورزشی تنها بخشی از فعالیت‌های ورزشی این کمپانی است و نایکی به عنوان اسپانسر چندین باشگاه و تیم ملی در نقاط مختلف جهان نیز نقش افرینی می‌کند. در سابقه‌ی این برند تولید توپ برای چندین لیگ برتر هم وجود دارد. پیشنهاد می شود مقاله بهترین توپ والیبال را مطالعه کنید.

بهترین توپ فوتبال جهان

 

  • مولتن

 

مولتن یکی دیگر از برند‌های تولید‌کننده تجهیزات ورزشی است که در سال 1985 فعالیت خود را آغاز کرده و دارای شهرت و محبوبیت جهانی است. مولتن به عنوان بهترین مارک توپ فوتبال، نقش آفرینی کرده و یک برند ژاپنی است. مولتن نخستین بار در سال 1973 توانست تأییدیه لازم را برای توپ تولیدی خود دریافت کند و 9 سال بعد از دریافت این تائیدیه کار خود را به عنوان تولید‌کننده توپ برای مسابقات لیگ حرفه‌ای ژاپن اغاز کرد. جالب است بدانید مالتن از جمله برند‌های محسوب می‌شود که تولیدات خود را به چند تیم ورزشی محدود کرده است!

ناگفته نماند که تولید توپ فوتبال ت‌ها یکی از تولیدات این برند بوده و برند مولتن سابقه تولید توپ بسکتبال برای رقابت‌های جهانی فیفا را هم در سابقه‌ی درخشان خود دارد. پیشنهاد می شود مقاله بهترین راکت تنیس را مطالعه کنید.

 

  • پوما


برای انتخاب بهترین توپ فوتبال با یک برند معروف دیگر به نام پوما هم آشنا شوید که یک برند آلمانی است و فعالیت خود را در سال 1948 به عنوان تولید‌کننده تجهیزات و لباس ورزشی آغاز کرد. مؤسس این برند رادلف داسلر برادر بزرگتر آدی داسلر، مؤسس برند آدیداس، است. رادلف داسلر یک سال قبل‌تر از آدیداس برند خود را پایگذاری کرد و این دو برادر از ابتدای تأسیس برند‌های خود با یکدیگر رقابت داشتند

و این رقابت سبب شد تا تمام تلاش خود را برای پیشی گرفتن از یکدیگر بکنند و این رقابت و تلاش در نتیجه سبب شده تا روز به روز به کیفیت تولیدات این دو برند افزوده شود. به طور کلی کفش‌های فوتبال و توپ فوتبال بسیار با کیفیت پوما از جمله تولیداتی است که در نتیجه این رقابت به تولیدات برند پوما اضافه شدند. پیشنهاد می شود مقاله بهترین عینک شنا را مطالعه کنید.

بهترین مارک توپ فوتبال

 

  • وویت


وویت هم یکی از تولید‌کنندگان بهترین توپ فوتبال دنیا است که در سال 1922 توسط یک کار آفرین آمریکایی- آلمانی به نام ویلئام ج. وونت پایگذاری شد. در سابقه‌ی این برند تولید اولین توپ بادی قالبی و کاملاً لاستیکی وجود دارد. از دیگر افتخارات این برند وویت هم باید به اولین دریچه هوا توپ فوتبال از نوع سوزنی اشاره کرد. بعد از ثبت این اختراع، برند وویت از اولین توپ ورزشی تولید خود که کاملاً لاستیکی بود، رونمایی کرد.

اختراعات و کار آفرینی برند وویت به اینجا ختم نشد و چند سال بعد فرایند دوخت بیست وجهی را طراحی و اجرا کرد. این اختراع سبب اتصال توپ با نخ نایلونی به دستگاه مخصوص تیوب شد. این اختراع پیشرفت بسیار مهمی محسوب می‌شد و استحکام و دوام بیشتری به توپ فوتبال داد. از طرفی دیگر برند وونت امکان تولید انبوه و ماشینی توپ را هم فراهم کرد. این برند سال‌ها است که تأمین‌کننده توپ مورد نیاز برای مسابقات دسته برتر فوتبال کشور مکزیک است. در مجموع نو‌آوری‌ها و اختراعات برند وونت آن را به تولید‌کننده بهترین توپ فوتبال جهان تبدیل کرد. 

بهترین توپ فوتبال دنیا و جهان

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص راهنمای خرید توپ فوتبال و انتخاب بهترین توپ فوتبال پرداختیم. لازم به توضیح است که مارک‌های توضیح داده شده تنها چند مورد از بهترین برند‌های تولید‌کننده توپ فوتبال در جهان هستند. 
 

برخی ازسوالات رایج :

1.بهترین مارک توپ فوتبال کدامند ؟

آدیداس / نایک / مولتن / پوما / وویت

2.بهترین توپ برای هر نوع بازی فوتبال چه نوع توپی است ؟

بهترین توپ فوتبال جهان برای بازی در چمن طبیعی و فضای باز توپی است که بتواند در برابر تمرین‌های مکرر در فضای باز مقاومت خوبی از خود نشان بدهد. از طرفی دیگر این توپ‌ها برای استفاده توسط بازیکنانی که قصد دارند تا مهارت‌های خود را تقویت‌کننده هم مناسب است. اگر هم قصد بازی کردن بر روی آسفالت یا زمین‌های سفت را دارید بهتر است از توپ‌هایی استفاده کنید که در مقایسه با توپ‌های معمولی اندازه کوچک‌تری دارند. توپ مناسب برای بازی فوتبال در سالن هم توپی است که از جنس فوم ساخته شده باشد. توپ از جنس فوم در مقایسه با دیگر انواع توپ فوتبال پرش کمتری داشته و در مقابل وزن آن هم به نسبت بیشتر است.