۱۰ تا بهترین کفش فوتسال ایرانی و جهان برای شوت زدن


بهترین کفش فوتسال

خرید بهترین کفش فوتسال قطعاً نخستین وسیله‌ای است که هر بازیکن در هر سطحی که باشد باید برای ایفای نقش در سالن فوتبال باید نسبت به آن اقدام کند. ممکن است شما بتوانید بدون لباس فوتبالی، در زمین بازی کنید ولی قطعاً بدون کفش فوتسال این امکان برای شما وجود نخواهد داشت. خیلی از افراد، تجربه استفاده از کفش نامناسب را داشته‌اند که باعث شده نتواند تعادل خودشان را در سالن حفظ کنند و یا باعث سر خوردن مکرر آن‌ها شده است. این در حالی می‌باشد که در این مقاله قرار است برای جلوگیری از این اشتباهات به سراغ معرفی بهترین کفش فوتسال برای شوت زدن برویم و نکاتی را در این باره برای‌تان بیان کنیم. 

 

ویژگی‌ های بهترین کفش فوتسال ایرانی 

 

فرقی ندارد به دنبال بهترین کفش فوتسال جهان باشید یا به دنبال یک نمونه ایرانی! با شناخت آناتومی کفش فوتسال می‌توانید مناسب با نیازتان بهترین نتیجه را از آنِ خود کنید. به طور مثال برخی از بازیکنان اگر کفش فوتسال دارای زبانه باشد، نمی‌توانند بازی راحتی داشته باشند. از این رو در ادامه شما را با آناتومی کفش فوتسال آشنا می‌کنیم. 

•    روکش: پارچه است مشابه جوراب که در درون کفش قرار دارد و باعث می‌شود تا پا احساس راحتی کند. 
•    توری: باعث تعدیل هوا و تناسب در کفش می‌شود. 
•    جعبه انگشت پا: اگر جعبه انگشت پا به خوبی تعبیه شده باشد، می‌توانید حرکات را پویا و کارآمد اجرا کنید. 
•    درپوش انگشت پا: وظیفه محافظت از انگشتان پا در برابر ضربه را بر عهده دارد. 
•    روی کفش: رویه‌های سبک اغلب از جنس چرم کانگورو، چرم طبیعی و مصنوعی تهیه می‌شود. 
•    قسمت نازک زیر پا: این لایه باعث می‌شود تا زمین را به خوبی در زیر پای‌تان احساس کنید. 
•    پنل پاشنه دار: پارچه‌ای است که پاشنه کفش را می‌پوشاند. 
•    یقه: باعث تناسب و راحتی می‌شود. 
•    زبانه: اگر زبانه نازک طراحی شده باشد با کمترین بالشتک به بهبود احساس کردن توپ کمک خواهد کرد. 
•    کفی: مهمترین بخش در زمان خرید کفش فوتسال کفی است که اگر انتخاب درستی داشته باشید می‌توانید تعادلتان را در زمین حفظ کنید. 
•    قسمت میانی: قسمتی که بین کفی و بخش بیرونی قرار دارد و بسیار نازک طراحی شده تا پا احساس راحتی کنند. 

این موارد از مهمترین اجزای تشکیل‌دهنده کفش فوتسال هستند که اگر بخواهید به سراغ انتخاب بهترین کفش سالن فوتسال بروید باید حتماً به کیفیت کار در این موارد توجه کنید. علی الخصوص بخش کفی و رویه کفش که مهمترین اجزای آن به حساب می‌آیند باید مورد بررسی قرار بگیرد. پیشنهاد می شود برای سایزبندی کفش مقاله راهنمای سایز کفش را مطالعه کنید. 

بهترین کفش فوتسال سال

جنس رویه کفش 

 

یکی از مهمترین فاکتور‌هایی که باید در زمان انتخاب بهترین مارک کفش فوتسال مورد نظر قرار بگیرد رویه کفش است. اغلب ممکن است پیش آید که یک کفش در بخش زیر کاملاً سالم باشد ولی بخش روی آن سریع خراب شود و باعث گردد که بازیکن نتواند به صورت مجدد از آن استفاده کند. بنابراین مهم است که انواع رویه‌ها را با ویژگی‌های مرتبط با آن بشناسید. اگر جنس رویه کفش مناسب باشد روی مواردی که در زیر آمده است تأثیر‌گذار خواهد بود: 

  • ایجاد حس تنفس در پا 
  • حس کردن کفش به عنوان پوست دوم 
  • ضربات دقیق‌ تر و محکم‌ تر 

جنس‌های مختلف رویه می‌تواند به بهبود موارد سه‌گانه بالا تأثیر بسزایی بگذارد. به طور مثال یک کفش چرمی و یک کفش پلاستیکی تفاوت‌های چندانی با همدیگر دارند. مهمترین جنس روی کفش عبارتند از: 

 

1. چرم Leather 

 

این چند بسیار نرم، انعطاف‌پذیری و غالب‌پذیری بالایی با انواع پا دارد. همچنین لمس بسیار خوبی را بین کفش و توپ ایجاد می‌کند. 

 

2. چرم جیر Suede leather 

 

همان چرم است که دارای لایه‌های بهینه شده است که باعث می‌گردد جنس آن نرم‌تر بشود. 

 

3.    چرم کانگورو Kangaroo leather 

 

گرانترین چرم در بازار است و به دلیل سبکی و احساس نرمی فوق‌العاده‌ای که به پا می‌دهد، ماندگاری بالاتری از دو مدل قبلی دارد. 

برای آشنایی با اسکیت برد ها پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین اسکیت برد را مطالعه کنید.

 

4.    چرم گوساله Calfskin leather 

 

به اندازه چرم کانگورو انعطاف‌پذیری و نرمی ندارد اما از نظر ماندگاری، عمر مفید بالاتری نسبت به چرم مصنوعی داراست. 

 

5.    چرم دانه‌ ای کامل Full grain leather 

 

این مدل نسبت به کلیه چرم‌های گفته شده تا به اینجا دارای ضخامت و دوام بالاتری است که حس راحتی بسیار زیادی را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد؛ تنها مشکلی که دارد وزن بالای آن است. 

 

6.    مصنوعی Synthetic 

 

این چند با اینکه عمر مفید کمی دارد اما سبکتر از چرم‌های طبیعی است.  اگر بخواهیم برای انتخاب بهترین جنس رویه کفش به یک جمع‌بندی جامعه برسیم، باید بگوییم که هر شخص باید به این راحتی، نرمی و انعطاف‌پذیری، عمر مفید و آناتومی یکی از موارد چندگانه بالا را انتخاب کنیم. بی‌شک انتخاب رویه چرمی بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال عمر کفش فوتسال هستند. ولی برای افرادی که به دنبال زیبایی و هم به دنبال سبکی می‌باشند، جنس مصنوعی انتخاب فوق‌العاده خواهد بود. پیشنهاد می شود مقاله بهترین برند کفش بسکتبال را مطالعه کنید.

 

کفی کفش فوتسال 

 

برای انتخاب بهترین کفش فوتسال، کفی یکی دیگر از اجزای کفش است که باید به آن دقت شود تا اولاً تعادل کامل در زمان دویدن را برای بازیکن به ارمغان بیاورد و دوما کف کفش استاندارد باید دارای حالت آنتی شوک باشد تا در زمان دویدن با هر قدمی که بر می‌دارید، یک ضربه و شوک به کف پایتان وارد شود تا در زمان بازی طولانی، خسته نشوید. 

بهترین کفش فوتسال حرفه ای

10 مدل برتر کفش فوتسال

 

1.    کفش فوتسال مردانه مدل MAX1
2.    کفش فوتسال مردانه مدل آلفا کد 9217
3.    کفش فوتسال مردانه مدل Yelop1
4.    کفش فوتسال و فوتبال مردانه و پسرانه مدل WORLDCUP BLACK
5.    کفش فوتسال مردانه و پسرانه مدل WORLDCUP GREEN
6.    کفش فوتسال مردانه مدل مدرن کد 2-4064
7.    کفش فوتسال مردانه مدل SPTX کد 8503
8.    کفش فوتسال مردانه مدل مدرن ایکس GH2020
9.    کفش فوتسال مردانه مدل sari100
10.    کفش فوتسال مردانه مدل VPA

 

نتیجه‌ گیری 

 

همانطور که دیدید برای خرید لوازم ورزشی فاکتور‌های بسیاری را باید در نظر بگیرید. ما در فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی اسپرت باما این امکان را برای شما به وجود آورده‌ایم تا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت را به خانه خود ببرید. بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و به دنبال یک خرید مقرون به صرفه هستید به شما توصیه می‌کنیم با ورود به بخش فروشگاه ما محصول موردنظرتان را خریداری کنید. این نوید را به شما می‌دهیم که پس از اولین خرید مشتری ثابت ما خواهید شد. با اسپرت باما سلامتی را به خانه‌هایتان خواهد آورد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که گفته شد برایتان مفید بوده باشد.

برخی ازسوالات رایج :

1.ویژگی‌ های بهترین کفش فوتسال ایرانی چیست ؟

  پارچه است مشابه جوراب که در درون کفش قرار دارد و باعث می‌شود تا پا احساس راحتی کند. / توری باعث تعدیل هوا و تناسب در کفش می‌شود. /  اگر جعبه انگشت پا به خوبی تعبیه شده باشد، می‌توانید حرکات را پویا و کارآمد اجرا کنید. /درپوش انگشت پا وظیفه محافظت از انگشتان پا در برابر ضربه را بر عهده دارد. /  رویه‌های سبک اغلب از جنس چرم کانگورو، چرم طبیعی و مصنوعی تهیه می‌شود. / قسمت نازک زیر پا باعث می‌شود تا زمین را به خوبی در زیر پای‌تان احساس کنید. / پنل پاشنه دار پارچه‌ای است که پاشنه کفش را می‌پوشاند. و ...

2.مدل های برتر کفش فوتسال چیست ؟

   کفش فوتسال مردانه مدل MAX1 / کفش فوتسال مردانه مدل آلفا کد 9217 / کفش فوتسال مردانه مدل Yelop1 / کفش فوتسال و فوتبال مردانه و پسرانه مدل WORLDCUP BLACK / کفش فوتسال مردانه و پسرانه مدل WORLDCUP GREEN/  کفش فوتسال مردانه مدل مدرن کد 2-4064 / کفش فوتسال مردانه مدل SPTX کد 8503 / کفش فوتسال مردانه مدل مدرن ایکس GH2020 / کفش فوتسال مردانه مدل sari100 / کفش فوتسال مردانه مدل VPA