راهنمای خرید بهترین راکت بدمینتون در بازار + ۲۰ مارک برتر


اگر از دوستداران ورزش بدمینتون محسوب می‌شوید و قصد دارید در این رشته ورزشی فعالیت کنید، یا حتی به عنوان یک سرگرمی و بازی تفریحی به آن نگاه می‌کنید، پیش از هر کاری باید به سراغ خرید بهترین راکت بدمینتون بروید. در این مطلب از اسپرت با ما قرار است بهترین راکت بدمینتون جهان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید انتخابی شایسته داشته باشید. 

راهنمای انتخاب بهترین راکت

 

راهنمای انتخاب بهترین راکت بدمینتون 

 

برای انتخاب بهترین مارک راکت بدمینتون مهمترین فاکتوری که باید در نظر بگیرید این است که راکت مطابق با نقاط قوت و توانایی‌های شما طراحی شده باشد. اینکه الگوی ورزشی شما از چه راکتی با چه مارکی استفاده می‌کند دلیل نمی‌شود که شما هم بتوانید از همان راکت به خوبی استفاده کنید. از این رو برای انتخاب بهترین راکت بدمینتون در بازار بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار بدهید. 

 

1.    توانایی‌ های خود را بشناسید 

 

نخستین عامل نمای خرید راکت بدمینتون این است که تشخیص دهید قرار است به عنوان تفریحی بدمینتون بازی کنید و یک فرد مبتدی هستید یا قرار است راکتی انتخاب کنید که به عنوان یک بازیکن باتجربه قرار است زمان خود را مثل یک حرفه‌ای به این ورزش اختصاص دهید. از این رو برای افراد مبتدی راکتی که سر ایزومتریک دارد به دلیل اینکه مساحت سر آن بیشتر است، مناسب‌تر خواهد بود و کار با آن راحت است. بی‌شک در بازی‌های اولیه ممکن است ضربه‌های شما خارج از مرکز باشد به همین دلیل راکتی که دارای مساحت بیشتری باشد کارتان را راحت‌تر خواهد کرد. 

 

2.    به جنس راکت توجه کنید  .

راکت‌ها اغلب سه نوع دارند: 

 

  • راکت‌ های فولادی 

 

بهترین راکت بدمینتون از جنس همین راکت‎‌های فولادی می‌‎باشد که علاوه بر قوی بودن بسیار هم ارزشمند هستند. تنها مسأله‎ای که وجود دارد وزن راکت است که به دلیل سنگینی آن هر کسی نمی‌‎تواند آن را به دست بگیرد. 

 

  • راکت‌ های آلومینیومی 

 

این راکت‌ها هم بسیار محکم به شمار می‌‎روند اما وزن‎شان از راکت‌های فولادی سبک‌تر است ولی در مقابل نسبت به نمونه‌های گرافیتی سنگین‌ترند. انعطاف‌پذیری این راکت آن نسبت به راکت‌های فولادی هم بیشتر است ولی در مقابل راکت‌های گرافیتی انعطاف‌پذیری کمتری دارند. 

 

  • راکت‌ های گرافیتی 

 

راکت‌های گرافیتی علاوه بر اینکه وزن بسیار پایینی دارند دارای انعطاف‌پذیری بالایی هم هستند. این راکت‌ها در صدر بهترین راکت بدمینتون بشمار می‌گیرند که البته قیمت‌شان هم نسبت به بقیه بالاتر است. 

بهترین راکت بدمینتون

 

3.    نقطه تعادل راکت را در نظر بگیرید 

 

یکی از مهمترین راهنمای خرید راکت بدمینتون باید به آن توجه کنید نقطه تعادل است. نقطه تعادل به چه صورت مشخص می‌شود. 

 

  • سر راکت سنگین‌ تر از دسته آن باشد 

 

در این حالت اگر راکت را از وسط میله روی انگشت قرار بدهید سر به پایین می‌آید. از این رو نقطه تعادل به سمت سر راکت است که سنگین‌تر می‌باشد. در بدمینتون اینم برای بازیکنان به سبک قدرتی معروف است. وقتی سر راکت سنگین باشد می‌توانید شاتل را با قدرت بیشتری پرتاب کنید. البته در این صورت کنترل کمتر روی راکت خواهید داشت. برای اطلاع از قیمت های قمقمه از صفحه خرید شیکر ورزشی دیدن فرمایید.

 

  • دسته راکت سنگین‌ تر باشد 

 

این سبک در بازی به عنوان سبک کنترلی شهرت دارد از این رو که کنترل و چرخاندن راکت بسیار راحت می‌شود و می‌توانید واکنش‌های سریع در برابر حریف خود داشته باشید. البته در این سبک قدرت زیادی برای پرتاب توپ نخواهید داشت. 

 

  • سر راکت و دست هم وزن باشند

 
در این حالت راکت نقطه تعادل خون دارد؛ به این معنی که دارای دسته و سر با وزن یکسانی است. برای بازیکنانی که هنوز نقاط ضعف و قدرت خود را نمی‌شناسند بهتر است از راکت‌های انتخاب کنند که دارای وزن خنثی هستند. چرا که می‌تواند تعادل خوبی روی کنترل راکت داشته باشند. برای اطلاع از قیمت های انواع بدمینتون به صفحه لوازم ورزش های راکتی مراجعه کنید.

 

4.    وزن راکت را با توجه به مهارت‌ تان انتخاب کنید 

 

در این ورزش وزن راکت را با علامت اختصاری انگلیسیU نشان می‌دهند که هر چه عدد کوچکتر باشد، راکت سنگین‌تر است. است وزن نرمال یک راکت اغلب بین ۸۰ تا ۱۰۰ گرم تعیین شده است.

 
۴U: ۸۰ تا ۸۴ گرم

۳U: ۸۵ تا ۸۹ گرم

۲U: ۹۰ تا ۹۴ گرم

۱U: ۹۵ تا ۱۰۰ گرم 

 

اگر به عنوان یک مبتدی بازی را شروع کرده‌اید بهتر است از راکت‌های سبک‌تر استفاده کنید. به طور مثال برای خرید بهترین راکت بدمینتون برای مبتدیان وزن بین ۸۵ تا ۹۹ گرم مناسب است و می‌تواند کنترل خوبی در بازی ایجاد کند. راکت سبک باعث می‌شود تا حرکات سریع‌ترین نشان دهید. تحمل راکت آسان‌تر خواهد شد و از این رو مچ و شانه خسته نمی‌شوند و همچنین احتمال آسیب دیدگی با آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. 

 

5.    میزان کشش زه راکت را مشخص کنید 

 

راکت نقش بسیار مهمی در بازی بدمینتون دارند. برای مشخص کردن استاندارد آن بهتر است دستتان را روی زه را که فشار دهید تا ببینید به چه اندازه فرو می‌رود. اگر حدود یک میلی‌متر تور جابجا شود می‌توانید به عنوان یک راکت ایده‌آل برای بازی استفاده کنید. 
اگر می‌خواهید نیروی بیشتری در حین بازی راکت وارد کنید، زه را که می‌خرید باید خاصیت کشسانی بیشتری داشته باشد. برای افرادی که مبتدی هستند ۲۲ تا ۲۳ پوند (حدود ۱۰ تا ۱۰ و نیم کیلوگرم) نیروی کشش برای آغاز خوب است. البته نیروی کشش می‌تواند از منطقه‌ای به منطقه دیگر تمایز داشته باشد، زیرا دمای محیط در این عامل نقش اساسی دارد. 

بهترین مارک راکت بدمینتون

20 مدل برتر راکت که باید بشناسید! 

 

1.    راکت تنیس مدل BLX
2.    راکت تنیس مدل بی‌ال ایکس
3.    راکت اسکواش ویلسون مدل py145
4.    راکت تنیس ویلسون مدل fusion xl
5.    راکت بدمینتون تالبوت تورو مدل Eli Mini
6.    راکت تنیس ویلسون مدل tour slam lite
7.    راکت بدمینتون یونکس مدل yo10 بسته 2 عددی
8.    راکت بدمینتون ویش مدل FIRE STAR 780
9.    راکت بدمینتون جی ایکس مدل 9278 بسته 2 عددی
10.    راکت بدمینتون یونکس مدل Pro 3008 بسته 2 عددی
11.    راکت بدمینتون یونکس مدل DUORA 88 بسته 2 عددی
12.    راکت بدمینتون یونکس مدل DUORA 10 بسته 2 عددی
13.    راکت بدمینتون یونکس مدل DUORA 10 بسته 2 عددی
14.    راکت بدمینتون فاکس مدل Super Power بسته 2 عددی
15.    راکت بدمینتون یونکس مدل VOLTRIC-60 بسته 2 عددی
16.    راکت بدمینتون یونکس مدل ArcSabeer11 بسته 2 عددی
17.    راکت بدمینتون یونکس مدل Voltric Z-FOROE-Ⅱ بسته 2 عددی
18.    راکت بدمینتون یونکس مدل ZZ-FORCE-II Carbonex 4200 بسته 2 عددی
19.    راکت بدمینتون یونکس مدل Pro 3008 بسته 2 عددی سایز US: 4 1/8 - Euro: 1
20.    راکت بدمینتون یونکس مدل Pro 3008 بسته 2 عددی سایز US: 4 1/2 - Euro: 4

 

نتیجه‌ گیری 

 

همانطور که دیدید برای خرید لوازم ورزشی فاکتور‌های بسیاری را باید در نظر بگیرید. ما در فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی اسپرت باما این امکان را برای شما به وجود آورده‌ایم تا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت را به خانه خود ببرید. بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و به دنبال یک خرید مقرون به صرفه هستید به شما توصیه می‌کنیم با ورود به بخش فروشگاه ما محصول موردنظرتان را خریداری کنید. این نوید را به شما می‌دهیم که پس از اولین خرید مشتری ثابت ما خواهید شد. با اسپرت باما سلامتی را به خانه‌هایتان خواهد آورد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که گفته شد برایتان مفید بوده باشد. 

برخی از سوالات رایج :

1. برای انتخاب بهترین بدمینتون به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

توانایی‌های خود را بشناسید  / به جنس راکت توجه کنید  / نقطه تعادل راکت را در نظر بگیرید /  وزن راکت را با توجه به مهارت‌ تان انتخاب کنید  / میزان کشش زه راکت را مشخص کنید 

2. انواع جنس راکت بدمینتون کدامند ؟

راکت‌ های فولادی / راکت‌ های آلومینیومی / راکت‌ های گرافیتی 

.