معرفی ۱۰ بهترین راکت تنیس برای شروع افراد مبتدی در سال ۲۰۲۲


شرط اول لذت بردن از بازی تنیس و کسب مهارت در این ورزش خرید بهترین راکت تنیس است. یک راکت با کیفیت در گام نخست باعث می‌شود تا ترغیب شوید به بازی ادامه دهید. برای اینکه بتوانید در رشته ورزشی مورد علاقه‌تان پیشرفت کنید باید از ابزار و تجهیزات مناسب استفاده کنید. در ادامه مقاله قرار است به سراغ معرفی بهترین راکت تنیس برای افراد مبتدی برویم؛ پس از شما در این مقاله همراه ما باشید. 

بهترین مارک تنیس

آشنایی با انواع راکت تنیس 

 

  •  مدل‌ های آماتور 

 

این نوع از راکت‌ها بیشتر برای افرادی مناسب است که ورزش تنیس را به تازگی آغاز کرده‌اند. مهمترین ویژگی راکت‌های آماتور این است که اغلب دارای وزن کمی هستند و دارای سری‌های بزرگ برای کنترل بهتر توپ توسط بازیکنان می‌باشد. از این رو فرایند ضربه زنی با این راکت‌ها فقط برای افراد مبتدی در نظر گرفته شده است. 

 

  • مدل‌ های نیمه حرفه‌ ای 

 

همانطور که از نام این راکت‌ها مشخص است اغلب برای افرادی مناسب می‌باشد که تا حدودی از حالت مبتدی این ورزش و تازه کار بودن فاصله گرفتند و به سمت حرفه‌ای شدن حرکت می‌کنند. کلیه ویژگی‌های این نوع راکت‌ها هم مانند مشخصات راکت قبلی برای افراد آماتور و نیمه‌حرفه‌ای طراحی و تولید شده است. تنها تفاوتی که با مدل قبلی دارد این است که وزن این دسته از محصولات کمی سنگین‌تر از راکت‌های آماتوریست. 

 

  • مدل‌ های تمام حرفه‌ ای 

 

اگر به دنبال بهترین راکت تنیس برای شروع هستید، قطعاً باید به سراغ مدل‌های مبتدی بروید. اما اگر به دنبال بهترین مارک راکت تنیس می‌گردید، قطعاً شما یک حرفه‌ ای هستید. چراکه آماتور‌ها زیاد توجهی به برند و مارک تنیس ندارند؛ اما یک حرفه‌ای باید بداند که راکت‌هایی را خریداری کند که دارای سری کوچکتر و دسته سنگین‌تر باشد. تا بتواند هم سرعت عمل بیشتری از خود حین بازی نشان دهد و هم ضرباتی که به توپ وارد می‌کند، تعادل و ثبات زیادی داشته باشد. از این رو، برای بازیکنان نیمه حرفه‌ای و تمام حرفه‌ای راکت‌هایی مناسب است که کوچکتر باشند و وزن سبکی داشته باشند. 

بهترین راکت تنیس برای شروع

مشخصات اصلی بهترین راکت تنیس ۲۰۲۲

 

حالا که دانستید بهترین راکت تنیس برای شروع چیست، خوب است از مشخصات کلی دسته راکت هم اطلاع داشته باشید تا در زمان خرید متناسب با نیازتان دسته راکت را تهیه کنید. 

 

  • میزان کشش زه راکت را مشخص کنید 

 

راکت نقش بسیار مهمی در بازی بدمینتون دارند. برای مشخص کردن استاندارد آن بهتر است دستتان را روی زهرا که فشار دهید تا ببینید به چه اندازه فرو می‌رود. اگر حدود یک میلی‌متر تور جابجا شود می‌توانید به عنوان یک راکت ایده‌آل برای بازی استفاده کنید. 
اگر می‌خواهید نیروی بیشتری در حین بازی راکت وارد کنید، زهرا که می‌خرید باید خاصیت کشسانی بیشتری داشته باشد. برای افرادی که مبتدی هستند ۲۲ تا ۲۳ پوند (حدود ۱۰ تا ۱۰ و نیم کیلوگرم) نیروی کشش برای آغاز خوب است. البته نیروی کشش می‌تواند از منطقه‌ای به منطقه دیگر تمایز داشته باشد، زیرا دمای محیط در این عامل نقش اساسی دارد. 

 

  • نقطه تعادل راکت را در نظر بگیرید 

 

یکی از مهمترین عواملی که در زمان خرید راکت بدمینتون باید به آن توجه کنید نقطه تعادل است. نقطه تعادل به چه صورت مشخص می‌شود. 

 

سر راکت سنگین‌ تر از دسته آن باشد 

 

در این حالت اگر راکت را از وسط میله روی انگشت قرار بدهید سر به پایین می‌آید. از این رو نقطه تعادل به سمت سر راکت است که سنگین‌تر می‌باشد. در بدمینتون اینم برای بازیکنان به سبک قدرتی معروف است. وقتی سر راکت سنگین باشد می‌توانید شاتل را با قدرت بیشتری پرتاب کنید. البته در این صورت کنترل کمتر روی راکت خواهید داشت. 

 

دسته راکت سنگین‌ تر باشد 

 

این سبک در بازی به عنوان سبک کنترلی شهرت دارد از این رو که کنترل و چرخاندن راکت بسیار راحت می‌شود و می‌توانید واکنش‌های سریع در برابر حریف خود داشته باشید. البته در این سبک قدرت زیادی برای پرتاب توپ نخواهید داشت. 

 

سر راکت و دست هم وزن باشند 

 

در این حالت راکت نقطه تعادل خنثی دارد؛ به این معنی که دارای دسته و سر با وزن یکسانی است. برای بازیکنانی که هنوز نقاط ضعف و قدرت خود را نمی‌شناسند بهتر است از راکت‌های انتخاب کنند که دارای وزن خنثی هستند. چرا که می‌تواند تعادل خوبی بین قدرت و کنترل روی راکت داشته باشند. برای اطلاع از قیمت های راکت تنیس به صفحه خرید تجهیزات ورزش راکتی مراجعه کنید.

 

  • به جنس راکت توجه کنید 

 

راکت‌ ها اغلب سه نوع دارند: 

 

راکت‌ های فولادی 

 

بهترین راکت بدمینتون از جنس همین راکت‎‌های فولادی می‌‎باشد که علاوه بر قوی بودن بسیار هم ارزشمند هستند. تنها مسأله‎ای که وجود دارد وزن راکت است که به دلیل سنگینی آن هر کسی نمی‌‎تواند آن را به دست بگیرد. 

 

راکت‌ های آلومینیومی 

 

این راکت‌ها هم بسیار محکم به شمار می‌‎روند اما وزن‎شان از راکت‌های فولادی سبک‌تر است ولی در مقابل نسبت به نمونه‌های گرافیتی سنگین‌ترند. انعطاف‌پذیری این راکت آن نسبت به راکت‌های فولادی هم بیشتر است ولی در مقابل راکت‌های گرافیتی انعطاف‌پذیری کمتری دارند. پیشنهاد می شود مقاله بهترین عینک شنا را مطالعه کنید.

 

راکت‌ های گرافیتی 

 

راکت‌های گرافیتی علاوه بر اینکه وزن بسیار پایینی دارند دارای انعطاف‌پذیری بالایی هم هستند. این راکت‌ها در صدر بهترین راکت تنیس به شمار ‌می‌روند که البته قیمت‌شان هم نسبت به بقیه بالاتر است. پیشنهاد می شود مقاله بهترین توپ والیبال را مطالعه کنید.

بهترین راکت تنیس برای مبتدی

10 تا از بهترین راکت‌ های تنیس

 

1.    راکت تنیس ویلسون مدل fusion xl
2.    راکت تنیس ویلسون مدل fusion xl
3.    راکت تنیس ویلسون مدل Blade 98S V8
4.    راکت تنیس ویلسون مدل BLX zrd
5.    راکت تنیس ویلسون مدل burn fst95
6.    راکت تنیس ویلسون مدل Pro Staff 95
7.    راکت تنیس مدل بی‌ال ایکس
8.    راکت تنیس هد مدل Speed Pro 2022
9.    راکت تنیس ویلسون مدل Minions Ultra 100
10.    راکت تنیس ویلسون مدل CLASH مدل ۱۰۰ Roland Garros V2

 

نتیجه‌ گیری 

 

همانطور که دیدید برای خرید لوازم ورزشی فاکتور‌های بسیاری را باید در نظر بگیرید. ما در فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی اسپرت باما این امکان را برای شما به وجود آورده‌ایم تا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت محصولات را به خانه خود ببرید. بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و به دنبال یک خرید مقرون به صرفه هستید به شما توصیه می‌کنیم با ورود به بخش فروشگاه ما محصول موردنظرتان را خریداری کنید. این نوید را به شما می‌دهیم که پس از اولین خرید مشتری ثابت ما خواهید شد. با اسپرت باما سلامتی را به خانه‌هایتان خواهد آورد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که گفته شد برایتان مفید بوده باشد. 

برخی از سوالات رایج :

1. انواع راکت تنیس چیست ؟

مدل‌ های آماتور / مدل های نیمه حرفه ای / مدل‌ های تمام حرفه‌ ای

2. بهترین راکت تنیس چه مشخصاتی دارد ؟

میزان کشش زه راکت را مشخص کنید / نقطه تعادل راکت را در نظر بگیرید  / به جنس راکت توجه کنید