۲۰ بهترین کفش فوتبال جهان برای شوت زدن و چمن + نکات خرید


محبوبیت فوتبال از گذشته‌های دور تا به امروز نه تنها کم نشده؛ بلکه آن قدر افزایش پیدا کرده که هر کودکی دوست دارد یک فوتبالیست شود. از این رو انتخاب بهترین کفش فوتبال یکی از آیتم‌هایی می‌باشد که همیشه مورد توجه واقع شده است. از این رو ممکن است برای همه ما این سؤال پیش آید که بهترین کفش فوتبال دنیا باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ برای دریافت پاسخ این سؤال، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اگر به فوتبال علاقمند هستید بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. 


پیش نیاز راهنمای خرید کفش فوتبال 

 

در زمان خرید بهترین کفش فوتبال باید به یک سری از موقعیت‌ها و شرایط شناخت داشته باشید. انعطاف‌پذیری و وزن، مهمترین آیتم‌هایی هستند که در زمان انتخاب کفش مناسب فوتبال باید مد نظر قرار بدهید. فاکتور‌های تعیین‌کننده در میزان و شدت آیتم‌ها عبارتند از: 
•    فرم پا
•    نوع زمین
•    نوع پُست و موقعیت بازی 

بهترین کفش فوتبال

تأثیر فرم پا در خرید بهترین کفش فوتبال 2023

 

هر شخص دارای استخوان‌بندی مخصوص به خودش است که با فرد دیگر متفاوت می‌باشد. نکته‌ای که در این بین برای خرید کفش ورزشی وجود دارد این است که هر نوع فرم پا، کفش مناسب به خود را می‌خواهد. کفش ورزشی مناسب باید از قسمت نوک انگشتان تا پاشنه پا محکم و سفت باشد. اما در جایی که پای در آن خم می‌شود، کفش باید انعطاف‌پذیری داشته باشند. برای تشخیص میزان انعطاف‌پذیری کفش ورزشی، می‌بایستی نوع قوس پای خود را بشناسید. 


مهمترین فاکتور در میزان انعطاف‌پذیری کفش، قوس پا محسوب می‌شود. اگر پایتان را در آب فرو کنید و روی یک تکه مقوا بگذارید، زمانیکه بیشتر ردپای‌تان را مشاهده کنید، یعنی قوس پای کمی دارید اما اگر میزان رد پای شما کم باشد، قوس پای زیادی دارید. بنابراین می‌توانید کفش‌های خود را با بالشتک‌های خریداری کنید که میزان قوس را کنترل کند. 

 

نوع زمین بازی فوتبال برای خرید بهترین کفش فوتبال

 


برای انتخاب و خرید بهترین استوک فوتبال جهان یا بهترین کفش فوتبال برای شوت زدن پس از اینکه نوع فرم پای خود را مشخص کردید؛ باید زمینی که قرار است در آن فوتبال بازی کنید را هم مورد بررسی قرار دهید. اینکه بدانید قرار است در چه زمینی بازی کنید، قطعاً در خرید شما تفاوت‌های بسیار زیادی را به وجود خواهد آورد. مهمترین تفاوت در زیره کفش است. اگر در زمین‌های مختلف بازی به غیر از سالن، فوتبال بازی می‌کنید باید از کفش‌هایی استفاده کنید که برجستگی‌های دایره‌ای در زیر آن وجود دارد که به اصطلاح به آن‌ها گل میخ می‌گویند. پیشنهاد می شود مقاله بهترین توپ فوتبال را مطالعه کنید.

 

  • زمین نرم


در زمین‌های نرم باید از کفش‌های فوتبالی استفاده کنید که به اصطلاح به آن‌ها ۶ گل میخ مخروطی می‌گویند. این گل می‌خ‌ها با نفوذ در زمین‌های نرم و گل آلود باعث ایجاد ثبات طولانی در ورزش کار می‌شوند. گل می‌خ‌ها از جنس آلومینیوم هستند و در تقسیم‌بندی کفش‌های ورزشی این چنینی، چهار عدد گل میخ در جلو دو عدد در زیر واقع شدند. اگر از این کفش‌ها در زمین‌های غیر نرم استفاده کنید تعادل و چسبندگی با زمین را از دست خواهید داد و در نتیجه به قوزک پایتان آسیب وارد خواهید کرد. پیشنهاد می شود مقاله بهترین توپ والیبال را مطالعه کنید.

 

  • زمین سفت

 

در زمین‌های سفت هم می‌توانید از کفش ورزشی با گل میخ مخروطی تو خالی و یا گاهی تیغ‌دار استفاده کنید. این نوع از گل می‌خ‌ها باعث افزایش کشش، سرعت و راحتی در بازی و همچنین کاهش فشار از سطح زمین به پا خواهد شد. برای چمن‌های طبیعی ولی خشک و محکم بهتر است از این نوع کتونی ورزشی استفاده کنید. پیشنهاد می شود مقاله بهترین کفش فوتسال را مطالعه کنید.

 

  • زمین چمن مصنوعی

 

برای چمن‌های مصنوعی هم می‌توانید از کفش‌هایی با گل میخ متمرکز پلاستیکی یا همان کفش‌های استوک ورزشی استفاده کنید. برای خرید بهترین کفش فوتبال برای شوت زدن در انواع زمین فوتبال، اسپرت با ما برای شما فهرستی از بهترین کفش‌ها با استاندارد‌های جهانی را فراهم کرده که می‌توانید از طریق بخش فروشگاه، یک کفش ورزشی با استاندارد‌های جهانی و مقرون به صرفه تهیه فرمایید. برای اطلاع از قیمت کفش فوتسال صفحه خرید کفش فوتسال را مشاهده کنید.

 

  • سالنی

 

برای زمین‌های سالنی می‌توانید از یک کفش با زیره تخت لاستیکی استفاده کنید. این نوع از کفش ورزشی بادوام و منعطف هستند و باعث بهبود فعالیت ورزشی شما خواهد شد. 

بهترین کفش فوتبال دنیا


بهترین کفش ورزشی با قابلیت دوگانه
 

 

همچنین کفش‌هایی در دنیای ورزش وجود دارد که با کاربری دوگانه خود این امکان را برای ورزشکار فراهم کردند تا بتوانند هم در زمین‌های چمن طبیعی و هم در چمن مصنوعی به فعالیت بپردازند. آدیداس یکی از معروف‌ترین برند‌هایی است که در این زمینه به تولید کفش پرداخته است. کفش‌های دیگری هم وجود دارد که برای آسفالت و هم سالن و حتی در زمین‌های چمن تولید و طراحی شدند و این امکان را به بازیکن می‌دهند تا در هر سه زمین به فعالیت بپردازند. در این زمینه نایک از آدیداس پیشی گرفته و به تولید و طراحی این کفش‌های چندگانه پرداخته است. 

 

جنس رویه بهترین کفش فوتبال 


بهنترین کفش‌های فوتبال دارای رویه‌های متفاوتی هستند اما به طور کلی اغلب رویه‌ها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند و عبارتند از: 

•    رویه چرم
•    رویه بافتنی
•    رویه مصنوعی 

همانطور که خواندید، در خرید یک کتونی ورزشی مناسب برای فوتبال عوامل بسیار زیادی مؤثر هستند و نباید صرفاً به رنگ یا زیبایی کفش توجه کنید. به طور مثال این که در چه موقعیتی بازی می‌کنید و قرار است چه حرکاتی در طول بازی داشته باشید در خرید کفش تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین نوع زمین بازی و موقعیت شما در بازی فوتبال تعیین خواهد کرد که چه کفشی مناسب شما در ورزش فوتبال خواهد بود. برای اطلاع از قیمت کفش فوتبال صفحه خرید کفش فوتبال را مشاهده کنید.

 

۲۰ بهترین کفش فوتبال جهان

 

1.    adidas ‘Eternal Class’ Predator Accelerator
2.    Nike Mercurial ‘Dragonfly’
3.    adidas ‘Legends Pack’ Predator Pulse
4.    Nike Mercurial Superfly 8 ‘Mbappe Flames’
5.    Nike Phantom GT x Skepta
6.    Nike Mercurial ‘Safari’
7.    Mizuno Morelia Ultra Light MIJ “Gold”
8.    adidas EQT Predator Freak
9.    PUMA Super Tech Future Z
10.     Nike Mercurial Superfly VII ‘Mbappe Chosen 2’
11.     adidas COPA Sense ‘Superlative’
12.     PUMA King Dassler
13.    adidas F50 X Ghosted Prime
14.    adidas ‘Legends Pack’ adiPure
15.    Nike 1971
16.    adidas X Speedflow Messi ‘El Retorno’
17.    Nike Mercurial Superfly CR7 ‘Spark Positivity
18.    New Balance ‘First Edition’ Tekela v3
19.    adidas Stella McCartney x Pogba Predator Freak
20.    adidas adizero Prime X Speedflow

 

راهنمای خرید کفش فوتبال

نتیجه‌ گیری 


همانطور که دیدید برای خرید لوازم ورزشی فاکتور‌های بسیاری را باید در نظر بگیرید. ما در فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی اسپرت باما این امکان را برای شما به وجود آورده‌ایم تا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت را به خانه خود ببرید. بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و به دنبال یک خرید مقرون به صرفه هستید به شما توصیه می‌کنیم با ورود به بخش فروشگاه ما محصول موردنظرتان را خریداری کنید. این نوید را به شما می‌دهیم که پس از اولین خرید مشتری ثابت ما خواهید شد. با اسپرت باما سلامتی را به خانه‌هایتان خواهد آورد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که گفته شد برایتان مفید بوده باشد. 

برخی از سوالات رایج :

1. بهترین کفش ورزشی با قابلیت دوگانه جیست ؟

همچنین کفش‌هایی در دنیای ورزش وجود دارد که با کاربری دوگانه خود این امکان را برای ورزشکار فراهم کردند تا بتوانند هم در زمین‌های چمن طبیعی و هم در چمن مصنوعی به فعالیت بپردازند. آدیداس یکی از معروف‌ترین برند‌هایی است که در این زمینه به تولید کفش پرداخته است. کفش‌های دیگری هم وجود دارد که برای آسفالت و هم سالن و حتی در زمین‌های چمن تولید و طراحی شدند و این امکان را به بازیکن می‌دهند تا در هر سه زمین به فعالیت بپردازند. در این زمینه نایک از آدیداس پیشی گرفته و به تولید و طراحی این کفش‌های چندگانه پرداخته است. 

2.نوع زمین بازی چه تاثیری در خرید کفش دارد ؟

برای انتخاب و خرید بهترین استوک فوتبال جهان یا بهترین کفش فوتبال برای شوت زدن پس از اینکه نوع فرم پای خود را مشخص کردید؛ باید زمینی که قرار است در آن فوتبال بازی کنید را هم مورد بررسی قرار دهید. اینکه بدانید قرار است در چه زمینی بازی کنید، قطعاً در خرید شما تفاوت‌های بسیار زیادی را به وجود خواهد آورد. مهمترین تفاوت در زیره کفش است. اگر در زمین‌های مختلف بازی به غیر از سالن، فوتبال بازی می‌کنید باید از کفش‌هایی استفاده کنید که برجستگی‌های دایره‌ای در زیر آن وجود دارد که به اصطلاح به آن‌ها گل میخ می‌گویند