راهنمای خرید بهترین توپ والیبال + ۱۰ مارک برتر توپ والیبال


قصد خرید بهترین توپ والیبال را دارید؟ خب باید بگویم که کار از چیزی که فکر می‌کنید تا حدودی سخت‌تر است. زیرا در زمان خرید بهترین مارک توپ والیبال برای خودتان یا فرزندانتان باید فاکتور‌های مختلفی را در نظر بگیرید که در این مقاله قرار است به آن‌ها بپردازیم، پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

 

جنس بهترین توپ‌ های والیبال از چیست؟ 

 

توپ والیبال با توجه به اهداف مختلفی که وجود دارد طراحی و تولید شده است. اگر به دنبال این هستید که از توپ‌های چرمی استفاده بکنید، باید حتماً سطح کیفیت چرم را بسنجید. توپ‌هایی که از چرم طبیعی تولید شده‌اند اغلب نرم‌تر هستند و در زمان لمس آن‌ها احساس بهتری به ورزشکار انتقال خواهد شد. از این رو باعث بالا رفتن کیفیت بازی می‌شود. لیگ‌های معتبر والیبال در جهان ترجیح می‌دهند تا از توپ‌های چرمی استفاده کنند. از این رو می‌توان گفت بهترین توپ والیبال جهان، توپی است که از چرم طبیعی تولید شده باشد. 

از سوی دیگر، توپ‌هایی که از چرم‌های مصنوعی تولید شدند به دلیل تکنولوژی‌های جدیدی که در این صنعت وجود دارد عملکرد‌های متنوعی را به توپ اضافه کردند و بعضی از ورزشکاران ترجیح می‌دهند از توپ‌هایی استفاده کنند که از جنس چرم مصنوعی می‌باشند. برای اطلاع از قیمت توپ فوتسال به صفحه خرید توپ فوتسال مراجعه کنید.

بهترین توپ والیبال

چند نوع توپ والیبال داریم؟ 

 

اگر به دنبال بهترین توپ‌های والیبال هستید در این بخش از راهنمای خرید توپ والیبال باید بگویم که اساساً دو نوع توپ والیبال وجود دارد که عبارتند از توپ‌های والیبال سالنی و توپ‌های ساحلی یا غیرسالنی. هر دو می‌توانند از چرم، چرم مصنوعی و چرم کامپوزیت تولید شده باشند. همچنین دسته دیگری از توپ‌های والیبال وجود دارد که برای نوجوانان و لینک‌های بانوان طراحی و تولید شده است. پیشنهاد می شود مقاله بهترین عینک شنا را مطالعه کنید.

 

  • چرم: لیگ‌های اصلی ورزش والیبال با این نوع توپ‌ها صورت می‌گیرد که در لیگ‌های اصلی کشور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
  • چرم کامپوزیت: بسته به کیفیت و قیمت ارزانی که دارند اغلب قابل مقایسه با نوع اول نیستند؛ اما توپ‌های ساخته شده از چرم کامپوزیت که دارای تکنولوژی‌های پیشرفته و کیفیت بالایی هستند نیز گاهی طرفداران بسیار زیادی دارد. 
  • لاستیک: برای بازی در زمین‌های آسفالت و پارک‌ها بهتر است از توپ‌های والیبال لاستیکی استفاده کنید. 
  • مخصوص نوجوانان: توپ‌های سبک‌تر و کوچکتری که اغلب برای بچه‌ها طراحی شدند تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود. 
  • مخصوص بانوان: ایزوتوپ‌ها در مقایسه با مسابقاتی که آقایان انجام می‌دهند، کوچکتر و سبکتر هستند. 

 

منظور از توپ‌ های والیبال سالنی و غیر سالنی چیست؟ 

 

اگر به دنبال بهترین توپ والیبال سالنی هستید باید دنبال توپی باشید که این ویژگی‌ها را داراست:

 

  • دارای وزنی کمتر از ۲۵۵ تا ۲۸۵ گرم هستند. 
  • قالب‌زده شده‌اند یعنی تیکه‌های توپ ها سطح داخلی توسط چسب متصل شده‌اند. 
  • سطح روان و نرم دارند و برای عملکرد در سالن مناسب‌تر هستند. 
  • محیط آن بین ۵۷ تا ۶۵ سانتیمتر طراحی شده است. 
  • فشار هوای داخل آن هم بین4.3 تا 4.6 psi است. 

 

در مقابل توپ‌های والیبال ساحلی یا غیر سالنی قرار دارد که دارای مشخصه‌های زیر می‌باشد: 

 

  • نسبت به توپ‌های سالنی سنگین‌تر هستند تا در برابر اشیای خارجی و باد مقاومت بیشتری داشته باشند. 
  • نسبت توپ‌های سالنی دوام بیشتری دارند. 
  • دارای سطحی سفت هستند. 
  • درز‌های توپ کوک زنی شده است. 
  • ضد آب هستند. 
  • محیط این دست ۶۶ تا ۶۸ سانتی‌متر است. 
  • فشار هوای داخل توپ‌های غیر سالنی هم بین 2.5 psi 3.2 psi است. 

 

بهترین توپ والیبال جهان

توپ والیبال مناسب بازی کودکان 

 

اگر به دنبال بهترین توپ والیبال برای کودکان هستید این بخش برایتان مفید خواهد بود. برای افزایش اعتماد به نفس و بهبود مهارت‌های والیبالی کودکان باید از توپ استفاده کنید که علاوه بر راحت‌تر کردن بازی، سبک هم باشد. توپ مولتن v140 یک کاور نایلونی دارد و گزینه مناسبی برای کودکان زیر ۱۲ سال محسوب می‌شود. همچنین توپ‌هایی مانند تاجی کارا، والی لایت و مولتن جز توپ‌هایی هستند که برای کودکان طراحی و تولید شده‌اند. این‌ها گزینه‌های مناسب برای کودکان‌تان خواهد بود که با قیمت‌های مناسب می‌توانید از بازار خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت توپ والیبال به صفحه خرید توپ والیبال مراجعه کنید.

 

معرفی 10 برند مطرح توپ والیبال

 

1.    مولتن
2.    میکاسا
3.    آدیداس
4.    نایکی
5.    پوما
6.    سلکت
7.    وویت
8.    میتره
9.    ویلسون
10.    آندر آرمور


روش‌ های مراقبت از توپ والیبال 
 

برای اینکه بتوانید از توپ والیبال خود در شرایط مختلف به بهترین نحو نگهداری کنید، بهتر است از اقدامات پایه‌ای زیر کمک بگیرید: 

 

  • توپ والیبال خود را خارج از خانه ر‌ها نکنید. 
  • اگر از توپ استفاده نمی‌کنید بهتر است آن را در یک مکان خشک و در دمای اتاق نگهداری کنید. 
  • توپ‌تان را با صابون و آب گرم تمیز کنید، سپس برای خشک کردن، توپ را در دمای اتاق بگذارید (هیچگاه توپ را زیر نور آفتاب ر‌ها نکنید) 
  • توپ خود را از کلیه مواد شیمیایی دور نگه دارید. 

 

مراقبت‌ هایی پس از خرید بهترین توپ والیبال 

 

پس از اولین استفاده ممکن است توپ‌های والیبال چرمی کمی سفت‌تر بشوند. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که هوای داخل توپ بیشتر از حد استاندارد نباشد. این کار را می‌توانید به کمک یک فشار سنج مخصوص توپ‌های ورزشی انجام بدهید. اگر متوجه شدید که فشار داخل توپ زیاد است، سوزنی را داخل تو فشار دهید تا از فشار هوا بکاهد.

این نکته را در نظر داشته باشید که توپ والیبال چرمی در زمانیکه به صورت مستمر از آن استفاده شود نرم‌تر خواهد شد. همچنین برای نگهداشت بهتر چرم توپ والیبالتان، این توانایی را دارید تا از یک تغییر‌دهنده شرایط چرم برای نرم‌تر کردن آن کمک بگیرید. برای اطلاع از قیمت توپ بسکتبال به صفحه خرید توپ بسکتبال مراجعه کنید.

بهترین مارک توپ والیبال جهان
 

نتیجه‌ گیری 

 

همانطور که دیدید برای خرید لوازم ورزشی فاکتور‌های بسیاری را باید در نظر بگیرید. ما در فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی اسپرت باما این امکان را برای شما به وجود آورده‌ایم تا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت را به خانه خود ببرید. بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و به دنبال یک خرید مقرون به صرفه هستید به شما توصیه می‌کنیم با ورود به بخش فروشگاه ما محصول موردنظرتان را خریداری کنید. این نوید را به شما می‌دهیم که پس از اولین خرید مشتری ثابت ما خواهید شد. با اسپرت باما سلامتی را به خانه‌هایتان خواهد آورد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم نکاتی که گفته شد برایتان مفید بوده باشد. 

برخی از سوالات رایج :

1.بهترین توپ والیبال از چه جنسی است ؟

توپ والیبال با توجه به اهداف مختلفی که وجود دارد طراحی و تولید شده است. اگر به دنبال این هستید که از توپ‌های چرمی استفاده بکنید، باید حتماً سطح کیفیت چرم را بسنجید. توپ‌هایی که از چرم طبیعی تولید شده‌اند اغلب نرم‌تر هستند و در زمان لمس آن‌ها احساس بهتری به ورزشکار انتقال خواهد شد. از این رو باعث بالا رفتن کیفیت بازی می‌شود. لیگ‌های معتبر والیبال در جهان ترجیح می‌دهند تا از توپ‌های چرمی استفاده کنند. از این رو می‌توان گفت بهترین توپ والیبال جهان، توپی است که از چرم طبیعی تولید شده باشد. 

2. چه توپ والیبالی مناسب کودکان است ؟

اگر به دنبال بهترین توپ والیبال برای کودکان هستید این بخش برایتان مفید خواهد بود. برای افزایش اعتماد به نفس و بهبود مهارت‌های والیبالی کودکان باید از توپ استفاده کنید که علاوه بر راحت‌تر کردن بازی، سبک هم باشد. توپ مولتن v140 یک کاور نایلونی دارد و گزینه مناسبی برای کودکان زیر ۱۲ سال محسوب می‌شود. همچنین توپ‌هایی مانند تاجی کارا، والی لایت و مولتن جز توپ‌هایی هستند که برای کودکان طراحی و تولید شده‌اند.