0 تا 100 راهنمای خرید بهترین اسکیت برد برای شروع


یکی از بهترین روش‌ها برای تناسب اندام و رسیدن به سلامتی ورزش کردن است ورزش رشته‌های مختلفی دارد و هر یک از این شاخه‌ها هم ابزار‌های تخصصی خاص خود را دارند. در این بین یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها اسکیت است. وقتی اسم ورزش اسکیت به میان می‌اید بیشتر افراد تنها به فکر کفش اسکیت می‌افتند، اما در این خصوص باید بدانید که در کنار اسکیت یک ورزش جذاب و مهیج دیگری به عنوان اسکیت برد هم وجود دارد که بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که اهل هیجان و انجام فعالیت‌های مهیج هستند.

 

اسکیت برد خود دارای تجهیزاات جانبی است و برای اینکه بتوانید اسکیت برد مناسبی انتخاب کنید، بهتر است به سایر تجهیزات جانبی آن هم توجه داشته باشید. از جمله این ابزار‌های جانبی می‌توان به محافظ سر، آرنج بند، محافظ مچ و. . اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در خصوص خرید بهترین اسکیت برد بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راهنمای خرید اسکیت برد تا پایان مقاله با ما همراه باشید. 

 

بهترین اسکیت برد

اسکیت برد چیست

 

اسکیت برد یا همان تخته اسکیت خود متشکل از قسمت‌های مختلف است که هر یک از آن‌ها هم نقش خاص خود را دارند و در مجموعه سبب کار بهتر اسکیت برد می‌شوند. از جمله اجزای اسکیت برد می‌توان به مهره محور، واشر، پیچ و مهره، چرخ، یاتاقان، صفحه پایه و. . اشاره کرد. اسکیت برد دارای طراحی و انواع مختلفی است و هر یک از این انواع هم استفاده خاص خود را دارند. مورد توضیح داده شده به درستی نشان‌دهنده این موضوع است که برای انتخاب بهترین اسکیت برد برای مبتدی‌ ها در ابتدا لازم است تا هدف و استفاده خود از اسکیت برد را مشخص کرده و سپس بر اساس نوع استفاده اسکیت برد مناسب خود را انتخاب کنید. اسکیت برد مناسب برای تفریح و سرگرمی با اسکیت برد حرفه‌ای متفاوت است. 


در بین طرح‌های مختلف اسکیت برد، رایج‌ترین نوع اسکیت برد مستطیلی است که انتهای آن به شکل نیم دایره طراحی شده است. در اصطلاح رایج از این مدل اسکیت برد به عنوان اسکیت برد چوب بستنی یاد می‌شود. تولید‌کنندگان اسکیت برد در سال‌هاس اخیر تنوع بیشتری در شکل اسکیت برد به وجود آورده‌اند و امروزه شاهد وجود اسکیت برد به شکل‌های فانتزی و ... در بازار هستیم. در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص راهنمای خرید اسکیت برد می‌پردازیم. 

بهترین اسکیت برد دنیا

راهنمای خرید اسکیت برد

 

  • توجه به طول و عرض اسکیت برد

 

یکی از مهم‌ترین معیار‌ها برای خرید اسکیت برد مناسب توجه به طول و عرض آن است و برای انتخاب اسکیت برد با طول و عرض مناسب بهتر است در ابتدا نوع استفاده از اسکیت برد را مشخص کرده و سپس به سطح خود در انجام این ورزش توجه کنید. در توضیح این مورد باید گفت که در انجام اسکیت برد افراد به دو دسته مبتدی و حرفه‌ای تقسیم می‌شوند.

اگر مبتدی هستید و قصد دارید ورزش اسکیت برد را به تازگی آموزش ببینید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان استفاده از اسکیت برد باریک که عرض کمی دارد به شما پیشنهاد نمی‌شود. مناسب‌ترین پهنای تخته اسکیت برد برای افراد مبتدی تخته با عرض 22 سانتی‌متر است. اسکیت برد نازک‌تر بیشتر به افراد حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود و این فراد با استفاده از اسکیت برد نازک می‌توانند حرکات نمایشی را با ظرأفت و زیبایی بیشتری اجرا کنند. 

در نظر داشته باشید که قبل از انجام هر گونه حرکات نمایشی باید اصول اصلی انجام این حرکات را فرا بگیرید. در خصوص عرض اسکیت برد هم بهتر است به این نکته اشاره کنیم که اگر برای اجرای حرکات نمایشی از اسکیت برد با عرض زیاد استفاده کنید، برای انجام تکینک‌های نمایشی به انرژی و نیرو بیشتری نیاز خواهید داشت.

اسکیت برد با عرض خیلی کم هم مشکلات خاص خود را دارد، از جمله اینکه عرض خیلی کم اسکیت برد سبب می‌شود تا در برخی موارد فرد نتواند تعادل خود را بر روی تخته حفظ کند. طول اسکیت برد هم نکات خاص خود را دارد. افراد مبتدی بهتر است از اسکیت برد با طول 70 تا 80 سانتی‌متر استفاده کنند. برای اطلاع از قیمت های اسکوتر صفحه خرید اسکوتر کودک را مطالعه کنید.

 

  • توجه به شیب صفحه اسکیت برد

 

برای انتخاب بهترین اسکیت برد جهان بعد از توجه به طول و عرض اسکیت برد، نوبت به بررسی شیب صفحه اسکیت می‌رسد. اسکیت برد در دو انتهای خود دارای شیب است، منظور از این دو قسمت همان دو قسمت خمیده اسکیت برد می‌باشد که در راستای محور اسکیت برد قرار دارند. شیب اسکیت برد به نوعی با میزان حرفه‌ای بودن شخص در ارتباط است. هر چه شیب دو انتهای اسکیت برد بیشتر باشد بیشتر برای افراد حرفه‌ای این رشته مناسب است.

 

اسکیت برد با شیب کمتر بهتر است توسط افراد مبتدی مورد استفاده قرار بگیرد. شیب اسکیت برد انجام حرکات چرخشی توسط اسکیت برد سوار را راحت‌تر می‌کند. این شیب به اسکیت سوار کمک می‌کند تا پرش از مانع و ارتفاع را بتواند بهتر انجام دهد و شخص کنترل بیشتری بر روی حفظ تعادل و انجام حرکات خود داشته باشد. توجه داشته باشید انجام این حرکات به کمک شیب اسکیت برد به افراد مبتدی پیشنهاد نمی‌شود. افراد مبتدی برای انجام حرکات ورزشی در ابتدا باید اصول اولیه را به درستی فرا گرفته و سپس اسکیت برد شیب دار خریداری کنند. برای اطلاع از قیمت اسکیت برد صفحه خرید اسکیت برد را مشاهده کنید.

 

راهنمای خرید بهترین اسکیت برد

  • توجه به کوچک و بزرگی اسکیت برد

 

در انتخاب بهترین اسکیت برد برای مبتدی‌ ها بهتر است به کوچک و بزرگ بودن و نرمی و سختی چرخ‌های اسکیت برد هم توجه داشته باشید. به این ترتیب اگر در زمینه اسکیت سواری مبتدی محسوب می‌شوید و قصد خریداری اسکیت برد را دارید بهتر است اسکیت بردی را خریداری کنید که میزان سختی چرخ‌های آن بین a96 تا a99 است. سختی مشخص شده برای اسکیت برد یک سختی متوسط محسوب می‌شود و بهترین گزینه برای مبتدی‌ها است.

 

در خصوص اندازه چرخ اسکیت برد مناسب برای مبتدی‌ها هم باید در نظر بگیرید که اندازه چرخ‌ها خیلی بزرگ نباشد! چرخ‌های بزرگ و سفت سبب حرکت تندتر اسکت برد می‌شوند. چرخ‌های نرم و کوچک سرعت کمتری دارند به همین دلیل برای افراد مبتدی مناسب‌تر هستند. اسکیت برد با چرخ‌های نرم و بزرگ سرعت بیشتری دارند اما توجه داشته باشید که این نوع چرخ سبب می‌شود تا انجام حرکات نمایشی و مانور دادن برای شخص اسکیت باز به نسبت سخت‌تر شود. در مقابل چرخ‌های سخت و کوچک با سرعت بیشتری شتاب پیدا می‌کنند و انجام حرکات نمایشی با این نوع چرخ هم آسان‌تر است. پیشنهاد می شود مقاله بهترین راکت بدمینتون را مطالعه کنید.

 

  • توجه به کیفیت یاتاقان اسکیت برد 

 

از دیگر فاکتور‌های خرید بهترین اسکیت برد برای شروع توجه به یاتاقان آن است. بهترین اسکیت برد جهان دارای یاتاقان با کیفیت است که سبب می‌شود تا حرکت راحت و روانی داشته و طول عمر آن هم بیشتر باشد. از یاتاقان تحت عنوان بلبرینگ هم یاد می‌شود. نقش اصلی یاتاقان اتصال اسکیت برد به تیغه محور اسکیت برد است و سبب آسان شدن حرکت چرخ‌های اسکیت برد می‌شود. به نوعی نیرو را به اندازه بین چرخ‌های اسکیت برد تقسیم می‌کند. بهترین و با کیفیت‌ترین یاتاقان تولید شده مربوط به کشور سوئیس است. ناگفته نماند که یاتاقان با کیفیت بسیار بالا همیشه لازم نیست و یاتاقان با کیفیت معمولی هم برای اسکیت برد کافی است. به منظور افزایش طول عمر یاتاقان بهتر است از خیس شدن و گل آلود شدن آن جلوگیری کنید. مراقبت از یاتاقان می‌توان اسکیت برد شما را به بهترین اسکیت برد تبدیل کند. پیشنهاد می شود مقاله بهترین راکت تنیس را مطالعه کنید.

بهترین اسکیت برد جهان

  • استحکام تیغه اسکیت برد

 

بهترین اسکیت برد برای شروع اسکیت بردی است که علاوه بر فاکتور‌های توضیح داده شده تیغه آن هم مقاوم و مستحکم باشد. به طور کلی اسکیت برد دارای دو عدد تیغه است و عموماً این دو تیغه از آلیا‌ژ‌های مقاوم ساخته می‌شود. نقش اصلی تیغه‌ها اتصال چرخ‌ها به اسکیت برد است. تیغه‌ها همانند دو پایه نگهدارنده عمل می‌کنند و با پیچ به کفی اسکیت بورد متصل می‌شوند و می‌توان آن را به فرمان ماشین تشبیه کرد که به کمک آن می‌توان جهت حرکت اسکیت برد به سمت راست یا چپ را مشخص کرد. 

 

به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص اسکیت برد مناسب پرداختیم. دانستید که بهترین اسکیت برد، اسکیت بردی است که کیفیت بالایی داشته باشد و از مواد اولیه مقاوم و مستحکمی ساخته شده باشد. در خصوص بهترین اسکیت برد لازم به توضیح است که اسکیت برد مناسب برای مبتدی‌ها و افراد حرفه‌ای متفاوت است و با توجه به مبتدی بودن و حرفه‌ای بودن شخص باید بهترین مارک اسکیت برد را انتخاب کرد. بهترین مارک اسکیت برد هم مارکی است که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و تولیدات آن تنوع داشته باشند. 

برخی از سوالات رایج :

1.راهنمای خرید بهترین اسکیت برد چیست ؟

توجه به طول و عرض اسکیت برد / توجه به شیب صفحه اسکیت برد / توجه به کوچک و بزرگی اسکیت برد / توجه به کیفیت یاتاقان اسکیت برد  / استحکام تیغه اسکیت برد 

2. اسکیت برد از چه اجزایی تشکیل شده است ؟

اسکیت برد یا همان تخته اسکیت خود متشکل از قسمت‌های مختلف است که هر یک از آن‌ها هم نقش خاص خود را دارند و در مجموعه سبب کار بهتر اسکیت برد می‌شوند. از جمله اجزای تشکیل‌دهنده اسکیت برد می‌توان به مهره محور، واشر، پیچ و مهره، چرخ، یاتاقان، صفحه پایه و. . اشاره کرد. اسکیت برد دارای طراحی و انواع مختلفی است و هر یک از این انواع هم استفاده خاص خود را دارند.